Øretelefoner kan fremmedsprog

Digitale reklamer går stærkt frem

Alle ved, at flere og flere reklamer flyttes fra de trykte medier og over på online. Det har været tilfældet i adskillige år og er bestemt ikke nogen nyhed.

Bare spørg i salgsafdelingerne hos bladhusene – og tæl, hvor mange dagblade, magasiner, lokal-aviser og fagblade der er bukket under siden årtusinde-skiftet.

Men hvor flytter annonce-kronerne hen – både nu og i de kommende år. Forbruget på marketing falder jo ikke totalt set.

Helt nemt er det nok ikke at vælge de rigtige kanaler for reklame-folk og marketing-specialister. For tingene skifter hurtigt – også i den digitale verden. Tænk blot på mobiltelefonernes og de sociale mediers hastige fremmarch i de senere år.

Én ting synes alle dog enige om: Det digitale reklame marked vil ikke vise nogen mætning i de nærmest kommende år.

Ifølge Statistas Digital Market Outlook vil den globale reklame omsætning i digitale medier nå 227 milliarder USD i år – det svarer til ca.   kroner.

Hvis trenden fortsætter, som den har gjort i de seneste år, vil omsætningen vokse til 332 milliarder USD (ca.  kroner) om fire år.

Analytikerne mener, at den stærkeste vækst vil komme fra annoncer i sociale medier. De vil dog ikke kunne overhale søgemaskine reklamer, der sidder på 40 pct. af den digitale annonce-omsætning lige nu.

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Øretelefoner kan fremmedsprog