Domino’s viser skæg jule idé i Japan

Sociale medier er den store påvirker

78 pct. af os er påvirkede af sociale medier, når vi køber ind på nettet. 45 pct. læser online anmeldelser, før de beslutter sig for en bestemt vare, mens 30 pct. ser internet reklamer.

Kan I genkende jer selv?

I burde kunne, for tallene stammer fra en undersøgelse, hvor revisions  giganten Price Waterhouse Coopers har interviewet 23.000 forbrugere i 25 lande verden over – heriblandt Danmark.

PWC’s ”Total Retail 2016” rapport viser også, at  Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest osv ikke kun har ændret den måde, som mennesker kommunikerer med hinanden.

online-shopping-3

I de seneste ti år har sociale medier også haft stor indflydelse på, hvordan vi finder nye varer, udvælger de rigtige og, hvordan vi sidste ende køber ind. Det være sig online eller i den lokale butik nede på hjørnet

Før de beslutter sig, kan forbrugere i dag finde tusinder af produkt fotos via Google eller på Instagram, læse bedømmelser på TrustPilot, kigge efter tilbud på forhandlernes Facebook sider eller scrolle igennem kommentarer på et brands Twitter konto.

Her er et par ekstra resultater fra PwC’s analyse:

  • 54 pct. køber produkter online hver uge eller måned.
  • 34 pct. regner med, at mobiltelefonen bliver den mest anvendte indkøbs kanal.
  • 67 pct. siger, at læse eller skrive online anmeldelser påvirker deres indkøbs mønstre.
  • 44 pct. modtager tilbuds mails og/eller nyhedsbreve fra forhandlere og butikker.

Tankevækkende, men alligevel ikke voldsomt overraskende, når man tænker sig lidt om….

http://www.pwc.com/gx/en/industries/retail-consumer/global-total-retail.html

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Domino’s viser skæg jule idé i Japan