Denne knap er fremtidens internet i dit hjem

De fleste bruger sociale medier for sjov

6 ud af 10 besøger Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram, Snapchat og YouTube for deres fornøjelses skyld.

Langt færre – faktisk kun 24 pct – ser sociale medier som en del af deres arbejde, karriere og professionelle liv.

Det viser den nyeste undersøgelse fra Global Web Index, der har interviewet over 40.000 internet brugere i 34 lande verden over.

Efter de forlystelses-syge er de ”personlige delere” den næststørste brugergruppe. 44 pct. besøger sociale medier for at dele ud af deres og andres meninger, billeder og oplevelser fra hverdagen.

Den tredjestørste gruppe er de såkaldte ”news networkers”. Det er sådan nogle som mig, der bruger Facebook til at læse og viderebringe nyheder.

Under punktet ”entertainment networkers” med 60 pct. af social media bruger hører både dem, der søger videoer og billeder at grine af – og folk, som følger sangere, skuespillere og standup comedians.

De viser, at der fortsat er stor efterspørgsel efter platforme, som kan distribuere underholdende indlæg og bruger-generede videoklip på en enkel og hurtig måde.

Ikke underligt, at Facebook og Twitter på det seneste har satset kraftigt på at forbedre deres video-udbud. I den forbindelse betaler de gerne millioner af kroner til kendisser fra show business for at levere indholdet….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Denne knap er fremtidens internet i dit hjem