Luftig gadget til dit skrivebord

Voksne i sociale media

Både Instagram og Snapchat har hentet deres berømmelse, fordi de vandt mange teenageres hjerter. Det var dem, der var de første, som så ideen og mulighederne i at poste små korte videoer, være lidt kreativ med sine billeder osv.

De to billed-tunge sociale medier har stadig langt flest brugere blandt teenagere og folk i tyverne. Men gradvist forsøger især Instagram at vinde flere tilhængere hos et mere modent publikum.

En ny amerikansk analyse fra Pew Research viser således, at Instagram i dag bruges af 40 pct. i aldersgruppen 30 til 49 år. Her har Snapchat nu fodfæste hos 26 pct.

Spørgsmålet er, hvad Snapchats teenagere siger til det. Indtil nu har ”snappen” ellers i høj grad var en forældre-fri zone. Spændende at se, om Snapchat i sidste ende får samme problem som Facebook. Det forlod mange unge, fordi deres ”gamle” kunne se med i, hvad de lavede.

Facebook er stadig suveræn og enestående, når det gælder udbredelsen i alle aldersgrupper. Otte af 10 i aldersgruppen 30 til 49 år er medlem af ”fjæset” – og 2/3 af dem over 50 år. Intet andet socialt medie er bare halvt så stort i de voksnes rækker….

 

https://www.statista.com/

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Luftig gadget til dit skrivebord