Spil-gigant vil sælge pc’er

Nyt socialt medie til de rejseglade

(Foto: Pleyces)

Selvom  nogle få store sidder på kagen, er der heldigvis fortsat iværksættere, der tør udfordre med nye sociale medier.

Pleyces.com er det seneste nye eksempel. Nyheden er lige blevet lanceret med udgangspunkt i München, og målgruppen er alle rejseglade mennesker i verden.

Det gratis Pleyces medie inviterer til, at man hopper på et globalt netværk, hvor man fortæller om steder, man gerne vil besøge – eller deler erfaringer og fotos fra destinationer, man allerede har besøgt.

Mange af den slags oplysninger kan man allerede finde i blogge, i avisernes rejseartikler eller på de efterhånden mange portaler, hvor man kan booke rejser, hoteller, boliger, biler osv.

Hvis man har rejst meget, kan man sætte digitale tegnestifter i de steder, man har besøgt verden over. (Foto: Pleycs)

Pleyces mener imidlertid at have fundet nøglen til præsentere de mange data på ét sted – oven i købet på en måde, der gør det meget nemt at navigere rundt, finde lidelses-fæller og dele oplevelser.

Brugerne kan placere deres info i personlige profiler, som vi kender det fra andre sociale medier, men også sorteret geografisk (#places) eller efter emne og interesse.

Man kan også lægge et digitalt verdens- eller landkort ud på Pleyces, hvor man kan ”pinne” de steder, man har været.

Det nye sociale medie føler, at det henvender sig både til turister, feriefolket, digitale nomader, udstationerede personer, backpackers, fotografer, rejse-bloggere, campister, studerende i udlandet. men sandelig også piloter og kabine-personale samt besætninger og passagerer på krydstogtskibe.

Det er den tyske serie-iværksætter Martin Bauer, der står bag Pleyces, Målet, er at blve de rejseglades svar på Facebook eller Instagram. (Foto: Pleycs)

Pleyces er det femte projekt hos den tyske serie-iværksætter Martin Bauer. Han har bl.a. tidligere åbnet den populære portal film.de, som han tjente en formue på at sælge nogle år senere

Martin Bauer er godt klar over, at det er risikabelt at lancere et socialt medie til rejseglade på e tidspunkt, hvor verden stadig ligger underdrejet, og mange grænser er lukket på grund af Corona pandemien:

”Vi tror på, at det er mere vigtigt end nogensinde at lære fremmede steder, nye mennesker og kulturer at kende. Kun på den måde kan bryde fordomme ned, så vi skabe en grobund for et globalt samarbejde. Det er den bedste vej til at klare store fælles udfordringer.”

Flotte ord. Nu bliver det spændende at se, om Pleyces.com alias #places kan udvikle sig til en succes som f.eks. Instagram, Snapchat, TikTok eller Pinterest….

Pleycs har også tydeligvis haft sine første brugere forbi Danmark. (Foto: Pleyces)

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Spil-gigant vil sælge pc’er