Vi kigger, men køber kun lidt
At ose online er det normale – at købe på internet er nærmest en undtagelse.
I hvert fald kunne det være konklusionen fra en ny analyse fra tyske ecommerceDB. Den afslører nemlig, at i gennemsnit kun én til 1,9 procent af besøgene i en web-butik fører til, at folk køber varerne.
Analytikerne har målt indkøbs-lysten i 57 markeder verden over. Hollænderne er verdensmestre med tre procent salg med Storbritannien og Schweiz lige efter med henholdsvis 2,9 og 2,6 procent.
Danmark ligger med i den bløde mellemvare med indkøb mellem 1 og 1,9 procent. I det niveau ligger 33 af de 57 undersøgte markeder. I 10 andre lande ligger niveau under én procent.
Den mindste online indkøbs-lyst eller -evne finder man i Nigeria med 0,5 procent. Pakistan og Indonesien ligger også lavt med 0,7 procent. Til sammenligning ligger USA på 2,4 procent….
Ingen kommentarer endnu