Philips viser luksus-tv

Vi kigger, men køber kun lidt

(Foto: Christian Schröder / Pixabay)

At ose online er det normale – at købe på internet er nærmest en undtagelse.

I hvert fald kunne det være  konklusionen fra en ny analyse fra tyske ecommerceDB. Den afslører nemlig, at i gennemsnit kun én til 1,9 procent af besøgene i en web-butik fører til, at folk køber varerne.

Analytikerne har målt indkøbs-lysten i 57 markeder verden over. Hollænderne er verdensmestre med tre procent salg med Storbritannien og Schweiz lige efter med henholdsvis 2,9 og 2,6 procent.

Danmark ligger med i den bløde mellemvare med indkøb mellem 1 og 1,9 procent. I det niveau ligger 33 af de 57 undersøgte markeder. I 10 andre lande ligger niveau under én procent.

Den mindste online indkøbs-lyst eller -evne finder man i Nigeria med 0,5 procent. Pakistan og Indonesien ligger også lavt med 0,7 procent. Til sammenligning ligger USA på 2,4 procent….

(Infografik: Statista.com)

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Philips viser luksus-tv