Denne kugle spiller fornemt

Facebook åbner for NFT

(Foto: Meta / Twitter)

Mens sidste års mode-trend med digitale NFT-kunstværker og gadges synes at være over toppen og faktisk ved at dale i interesse, melder Meta sig omsider under fanerne.

Efter flere måneders prøvekørsel vil alle Facebook og Instagram brugere fremover kunne integrere og udstille deres digitale samler-objekter på deres social media profil.

Brugerne skal have deres NFT’ere liggende i deres ”digitale wallet”, hvorfra de med en enkelt app kan vise dem på kryds og tværs af Facebook og Instagram.

NFT – Non Fungible Token – havde deres højdepunkt i midten af 2021. Siden da er salget af dem faldet med 92 procent.

Eksempler på NFT kunstværker på online auktion. (Foto: Bored Ape Yacht Club)

NFT’erne kom som en side-effekt af krypto-valutaernes fremmarch, fordi man typisk kun kunne betale for dem ad den vej.

I mellemtiden har NFT-markedet været præget af forfalskninger og bedragerier, hvilket har påvirket interessen stærkt.

En del kunstnere som f.eks. Eminem og Snoop Dogg har solgt NFT merchandise for millioner. Også mange modefirmaer, flere krydstogt-rederier og flyselskaber er hoppet med på NFT bølgen.

Det bliver spændende at se, om Facebook og Instagram kan puste nyt liv i det skrantende NFT marked….

(Foto: Twitter)

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Denne kugle spiller fornemt