B&O hopper i street wear
I de senere år har danske Bang & Olufsen åbnet sig meget og bygger special-udgaver af sine produkter til andre. Gode eksempler er trådløse øretelefoner til en schweizisk fabrikant af løbesko eller sine store tallerken-formede Beoplay A9 højttalere hos det franske modehus Yves Saint Laurent.
Nu er turen så kommet til det amerikanske modemærke Supreme i New York. Her er man fra den 1. juli begyndt at sælge en særlig variant af B&O’s velkendte Beosound Explore højttalere.
Beosound Explore er en bærbar og vandtæt Bluetooth højttaler. Indendørs sidder to fuldtone-enheder på hver 1,8 tommer og en digital Class-D forstærker på 2 x 30 watt.
Med andre ord kan højttaleren spille pænt højt – nemlig 91 dB – og i op til 27 timer på en batteri-opladning.
Explores dåseformede design passer sikkert rigtig godt til det rå image, som Supreme gerne vil formidle som et luksus-mærke til street wear.
I Supreme udgaven fås B&O højttaleren i knaldrød eller sort med mærkevare-navnet påtrykt i store hvide bogstaver. Ingen skal være i tvivl om, hvem der leverer lyden.
Herhjemme tager B&O 1.499 kroner for en Beosound Explore i en række mere diskrete kulører. Hos Supreme koster den 258 euro eller ca. 1.950 kroner.
Den danske højttaler er i øvrigt ikke det eneste eksterne udstyr, som Supreme tilbyder denne sommer. Modemærket har også hentet assistance fra bl.a. The North Face, Burberry, Dr. Martens og Stone Island….
Ingen kommentarer endnu