ZTE gør comeback

LinkedIn mere snakkesalig

(Foto: LinkedIn)

Microsoft-ejede LinkedIn har et solidt tag i det professionelle marked som platform til at søge nye jobs, finde gode kandidater og til at udveksle ideer og erfaringer.

I den senere tid har LinkedIn forsøgt at nærme sig de mere underholdende sociale medier som Facebook og Twitter ved f.eks. at tilbyde online samtale-rum a la Clubhouse

LinkedIn lancerede sine audio features i januar, men savner tilsyneladende bidrag-ydere. Creators som det hedder i moderne jargon.

Med den nyeste opdatering kan alle indholds-skabere, der bruger LinkedIs ”creator mode” optræde som værter ved ”live” audio events, så længe de overholder platformens krav om at være en tillidsvækkende, sikker og professionel leverandør af indhold.

Selve værtsrollen er dog begrænset til godkendte kreatører, mens alle LinkedIn brugere er velkomne til at deltage i de vokale chats og naturligvis give deres mening til kende om emnet, der diskuteres.

Ligesom i det populære Clubhouse kan LinkedIn kreatører arrangere deres chats og mini-podcasts på forhånd med dato og tidspunkt, så hele deres netværk er klar over, at det foregår.

(Foto: LinkedIn)

Ifølge LinkedIn skal ganske mange brugere allerede udnytte de nye audio features til at udvide og styrke deres professionelle netværk, komme i kontakt med potentielt ny kunder og finde ekstra følgere i det sociale medie.

LinkedIn afslører også, at næste trin efter audio bliver video-baserede møderum og chats. Dermed lægger LinkedIn sig helt på linie med Facebook og Instagram.

De nye features er et klart bevis på, at LinkedIn satser kraftigt på at få sine medlemmer til at blive mere aktive og skabende – ikke kun læsende og lyttende.

I dag skal næsten 10 millioner bruge LinkedIns ”creator mode”. Det er næsten dobbelt så mange som i marts, hvor LinkedIn havde 5,5 millioner af slagsen.

Nu prøver Linkedin så at hjælpe kreatørerne med at udvide deres publikum. Deres indhold og events optræder i flere søgninger og i brugerens LinkedIn nyhedsstrøm.

LinkedIn skal også være på vej med muligheden for, at man kan integrere – embedde – kreatør profiler på eksterne websider.

Det vil så gøre det muligt for kreatører at markedsføre deres audio chats mere bredt og i andre sociale medier….

LinkedIn får også bedre analyse-værktøjer, som kreatører kan bruge til at lære deres lyttere at kende. (Foto: LinkedIn)

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

ZTE gør comeback