Uret til ægte e-sport fans

Hvad med et OLED tv på 97 tommer?

(Foto: LG)

I gamle dage – og det er faktisk ikke så mange år siden – var tv-markedet typisk delt op i to.

Størstedelen satsede naturligt nok på bredden, for det var her, at der kunne sælges rigtigt mange tv-apparater.

Konkurrencen var og er hård, og kun de fabrikanter, som kan levere god kvalitet og pænt design til en god pris overlever.

Så var der ”kongeklassen” – eliten af tv-apparater, hvor der typisk stod navne som Bang & Olufsen eller Loewe prentet på.

Her var prisen ikke så vigtig, for kunderne var ikke bange for at betale for at få den ypperste kvalitet i design og kvalitet.

Denne del af markedet var og er lille, men på den anden side også attraktiv for branding og renommé.

Der er jo en grund til, at VW smykker sig med navne som Audi eller Bentley, BMW med Rolls-Royce, Fiat med Ferrari, Toyota med Lexus eller Mercedes med Maybach.

Det nye evo G2 tv placeret oven på en model af et typisk koreansk hustag. (Foto: LG)

Af samme grund ser man oftere og oftere, at store tv-fabrikanter som Samsung, Sony eller LG soler sig i super-avancerede modeller, som kun de færreste har råd til.

LG gør det f.eks. med sin nye OLED evo Gallery Edition. Disse 4K fjernsyn indeholder ikke kun fabrikantens seneste og fremtids-rettede teknologi. Der er også gjort ekstra ved det ydre design, så disse specielle LG tv er et statement at have stående i stue

De nye evo Gallery tv rummer samme forbedrede OLED paneler, der også sidde i LG’s G2 og C2 modeller i årgang 2022:

OLED bygger på selvlysende billedpunkter (pixels), som tv’et kan kontrollere individuelt. Det giver en stærkere sort, mere naturlige farver og en (teoretisk set) uendelig kontrast.

I de nye modeller er lysstyrken og billedkvalitet synligt forbedret ved hjælp af en Brightness Booster og mere avanceret kunstig intelligens (AI), der styres af en α9 (Alpha) Generation 5 processor.

Processoren har også til opgave at kontrollere lydsiden. Det sker via LG AI Sound Pro, der kan skabe en virtuelt 7-1-2 surround effekt ved hjælp af tv’ets indbyggede højttalere.

De nye tv bygger videre på Googles WebOS 22 styresystem, som via personlige profiler gør det muligt at lære fjernsynet at følge f.eks. ens favorithold i fodbold, tilpasse sine streaming-tjenester og modtage skræddersyede program-anbefalinger – baseret på brugerens historik.

(Foto: LG)

Skift mellem profiler foregår enten via tv’ets menuer eller på en smartphone med NFC Magic Tap app installeret.

Magic Tap kan også anvendes til at spejle tv-billeder over på en smartphone eller en tablet, ligesom spejlingen kan foregå mellem flere tv i hjemmet, som kommunikerer direkte med hinanden gennem et trådløst netværk.

En anden smart feature er Always Ready, hvor tv’et forvandles til en slags medie-central, når det ikke er i brug. Så viser skærmen i stedet kunst, klokkeslæt eller spiller baggrunds-musik.

LG’s nye G-serie fås i størrelserne 55, 65, 77, 83 og markedets første OLED tv på hele 97 tommer. Det er stort.

Den billigere C-familie har også en verdensnyhed – nemlig et OLED tv på 42 tommer, som også kunne være interessant som skærm til gamer-pc’er og spillekonsoller.

Men tilbage til udgangspunktet – LG’s nye OLED evo Gallery Edition i super-luksus klassen. De fås kun i 83 og 97 tommer, så man skal have god plads.

De imponerende tv kan placeres på tre måder. Den ene er den enkle og elegante Gallery Stand. Den anden er den alsidige Swivel Stand, og den tredje måde er montering på væggen….

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Uret til ægte e-sport fans