Spillene buer sig omkring dig

Instagram skifter udseende

(Foto: Pixabay / Pexels)

Instagram får snart en række nye features, som de fleste vil opfatte som en ændring i betjeningen af det populære sociale medie.

Den velkendte Home Feed vil stadig eksistere, som vi kender den, men den får to søskende: Ud over Standard ”strømmen” kommer der også en Favorites og en Following variant, som man kan skifte frem og tilbage imellem.

Home Feed vil fortsat være den skærm, hvor Instagram placerer indholdet i den rækkefølge, som det sociale medies kunstige intelligens mener, at hver bruger foretrækker.

Det betyder, at nye opslag ikke kommer i kronologisk rækkefølge, men som Instagram vurderer er mest relevant. Sådan kender vi det og har sikkert vænnet os til det.

Forandringerne kommer bl.a. med den nye Favorites Feed. Her kan man fremhæve de Instagram brugere, som man følger og bedst kan lide. Deres indhold vil altid komme først.

Hvis man ikke selv kan finde ud af at finde sine favoritter, kan man også lade Instagram gøre det. Mediet ved jo udmærket, hvilke profiler hver eneste bruger besøger oftest.

Instagram brugere kan snart få lov til at se indlæg i kronologisk rækkefølge i stedet for, at det sociale medie bestemmer, hvad der skal vises først. (Foto: Georgia de Lotz / Unsplash)

Den tredje feed hedder Following, og den vil fremover udelukkende vise poster fra kun de forfattere, som man har markeret, at man følger.

Ifølge Instagrams topchef Adam Mosseri er den nye Following Feed en simple nødvendighed, fordi det sociale medie vil poste flere og flere anbefalinger – og i sidste ende risikerer at forvirre sine brugere.

Interessant nok placerer begge de nye Feeds deres indhold kronologisk. En ting, som sikkert vil gøre ældre Instagram brugere glade.

De måtte opleve, at Instagram for nogle år siden skrottede sine kronologiske feeds til fordel for den dengang nye Home Feed, som mange fandt kontroversiel.

Instagram sendte de tre opstarts-skærme til test hos et begrænset antal brugere i går. Her vil de blive vurderet og prøvekørt, så de kan være klar til en bred udrulning til foråret. En nærmere dato er ikke offentliggjort.

I forbindelse med annonceringen af de tre feeds fortalte Mosseri, at han og den øvrige ledelse vil bruge 2022 til at ”gen-overveje, hvad Instagram er.” Fokus vil i høj grad ligge på Reels funktionen og nye værktøjer til kreative indholds-leverandører….

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Spillene buer sig omkring dig