Dell desktop sætter rekorder

Influencere og indflydelse

(Foto: Gerd Altmann / Pixabay)

Traditionelt stoler de fleste mennesker på gode råd fra deres nærmeste omgangskreds – venner, familie, kolleger og naboer.

I de senere år er de dog i stigende grad blevet afløst af bloggere og influencere i sociale medier. Især teenagere og unge mennesker tror blindt på de anbefalinger, de får fra deres idoler på Instagram, TikTok og YouTube.

Ifølge en ny undersøgelse fra analyse-bureauet Statista har influencere den største magt over deres følgeres indkøbs-beslutninger i Brasilien.

Her har 43 procent af landets internet brugere mellem 18 og 64 år købt produkter, som influencere og/eller kendisser har rost og anbefalet i sociale medier. Kina og Indien følger efter med 34 og 33 procent.

Danmark indgår desværre ikke i Statistas analyse, men jeg kan fortælle, at influencernes magt vokser stærkest i lande som Rusland, Brasilien, Indien og Tyskland.

Analysen blev gennemført I perioden fra juli 2020 til september 2021 for at vise eventuelle trends. En af de markante er, at man slet ikke stoler på influence i Frankrig. Kun hver ottende franskmænd – 12 procent – følger købs-anbefalinger fra de sociale medier….

(Infografik: Statista.com)

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Dell desktop sætter rekorder