Messenger får ekstra AR

Hvilke mobiler er vi mest glade for?

(Foto: DocuSign / Unsplash)

Det er en kendt sag, at mobiltelefon abonnenter er utro og hopper fra det ene telefonselskab til det andet, når de kan få deres samtaler og dataforbrug billigere hos en konkurrent.

Men hvordan ser det egentlig ud med loyaliteten, når det gælder selve mobilerne?

En ny Statista analyse fra USA kunne sagtens også være repræsentativ for det danske marked. Den viser nemlig, at Apple er kongen i brand-loyalitet, når vi taler teknologi-sektoren.

Over halvdelen af de amerikanske iPhone brugere – 52 procent – svarer nemlig, at det er usandsynligt eller meget usandsynligt, at de vil skifte mobiltelefon mærke næste gang. 30 procent siger, at de overvejer det.

Samsung kommer ikke helt op på niveau med Apple i kunde-loyalitet, men ejere af Galaxy smartphone er også glade for deres apparater. 45 procent vil ikke skifte, mens 29 procent vil.

(Infografik: Statista.com)

Meget værre ser situationen ud for Google, der netop har lanceret sine nye Pixel 6 og Pixel 6 Pro telefoner på det amerikanske marked.

Man må håbe for Google, at de nye modeller er meget bedre end forgængerne. 49 procent af de nuværende Pixel brugere har planer om at skifte mærke. Kun 26 procent er loyale over for Google, når det gælder mobiler.

Formentlig ville danske tal for Apple og Samsung ligne de danske, og mange vil sikkert mene, at iPhone brugere er endnu mere loyale herhjemme.

Pixel tallene kan til gengæld ikke bruges, eftersom Google ikke sælger sine smartphones officielt på det danske marked og derfor ikke er særligt udbredte….

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Messenger får ekstra AR