Her er den nye Nintendo Switch

Nothings første baby hedder Ear (1)

(Foto: Nothing)

Trådløse øretelefonerf med aktiv støjreduktion (ANC) betragtes generelt som toppen af poppen på markedet.

De kan via indbyggede mikrofoner tilpasse deres afspilning automatisk efter støjen omkring lytteren, så han eller hun kan høre f.eks. trafikken, stemme-beskeder på togstationer eller, når andre siger noget til dem.

Uheldigvis tager fabrikanterne sig dyrt betalt for de avancerede små ”earbuds”. 1.000 kroner plejer at være et minimum – 1.500 til 2.000 kroner snarere normalen.

Noget kunne tyde på, at der var en ny ”flagship killer” på vej. Denne gang ikke fra OnePlus og heller ikke i smartphones.

Kinesiske Carp Pei bruger samme offensive marketing tricks i sit nye Nothing fprojekt, som var med til at gøre hans gamle firma beræmt i Europa. (Foto Nothing)

I stedet er det OnePlus medstifter og tidligere topchef Carl Pei, som har løftet sløret for sit første konkret projekt under eget tag. Et sæt øretelefoner med ANC, der skal koste under 100  euro eller 750 kroner.

Lydkvaliteten skal være helt i klasse med AirPods Pro, som Apple tager 2.200 kroner for. Vi taler altså om en tredjedel af prisen på den måske største konkurrent til Nothing Ear (1).

Pei hoppede sidste efterår af fra OnePlus for at starte sit eget firma. Nothing hedder det, og det skal udvikle underholdnings-elektronik, der fokuserer meget mere på dem, der bruger den. Altså menneske fremfor teknologi – og ikke omvendt.

Den slags program-erklæringer lyder altid godt, og vi har hørt dem adskillige gange:

For år tilbage stod danske Bang & Olufsen forrest med at bygge elektronik, der var ekstra brugervenligt. Siden har Apple redet meget på den bølge.

(Fotto: Ishan Agarwal / Twitter)

Never mind. Det første Nothing produkt får næppe brug for revolutioner i betjening. Snarere bliver det prisen, som Carl Pei og co. skal slå på for at finde kunder.

Designmæssigt minder Nothing Ear (1) mest af alt om en musling eller en mini-konkylie. Designet skal gøre det muligt at bygge øretelefoner med top-features til det halve af, hvad forbrugere normalt betaler for den slags.

I et interview med det amerikanske online medie ”Tech Crunch” afslører Pei ikke mange detaljer om sit første produkt:

Han fortæller, at Ear (1) udstyres med avanceret støjreduktion. Den lave pris kan bl.a, holdes, fordi Nothing bruger et gennemsigtigt cover. Desuden vil Nothing primært sælge sine produkter direkte til kunden online – uden fordyrende forhandlerled imellem.

De spændende nye øretelefoner fra Nothing får officiel verdens-premiere den 27. juli….

 

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Her er den nye Nintendo Switch