Nyt navn til smart hjem

Motion fra mobilen

(Foto: Kinkate / Pixabay)

Egentlig er det mest fabrikanter af smartwatches og motions-ure, der reklamerer for deres produkters evner til at kortlægge deres kunders aktiviteter, fitness a præstationer osv.

Ikke desto mindre ligger de helt store penge i fitness-apps til smartphones, og i mange lande bruges de af mange millioner mennesker. Det hævder folk i hvert fald.

I Indien er det således hver tredje voksne mellem 18 og 64 år, der bruger deres mobiltelefon som personlig fitness træner.

Hvis det er korrekt, må over 300 millioner indere stirre på de små skærme, mens de okser derudad på motionscykel, løber flere kilometer hver dag eller vrider kroppen i pilates øvelser.

Ifølge analyse-firmaet Statista er Indien det land i verden, hvor flest mennesker bruger fitness-apps. Også målt som procentdel af befolkningen – 34 procent.

(Infografik: Statidta.com)

I USA, hvor de fleste fitness apps stammer fra, er det 24 procent – altså hver fjerde amerikaner. Det er flere end i Tyskland og Kina, men færre end i Storbritannien.

Danmark er desværre ikke med i analysen, men med den store udbredelse af fitness studie medlemskaber er det nok mange.

Ikke mindst her under Corona pandemien, hvor motions-centre har været lukket, og folk tvunget til at holde sig i form hjemme i stuen eller soveværelset.

Statista vurderer, at den årlige omsætning i fitness apps vil nå op på godt fire milliarder dollars i år. Det svarer til ca. 25 mia. kroner på globalt plan.

Salget vil fortsætte opad i de kommende år, så omsætningen når 5,3 mia. dollars eller ca.   33,5 milliarder kroner i 2025….

 

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Nyt navn til smart hjem