Tjen penge uden skærm
Tror I, at I kan overleve i 24 timer uden sociale medier? Hvad med at slukke tv’et en hel dag og en hel nat? Undvære både mobiltelefon og computer et døgn?
Lyder svært, ikke sandt? Specielt i en Corona tid, hvor vi har vænnet os til at kigge på skærmen meget mere end før.
Displayet bruges jo også til video-møder og undervisning. Personlig og tæt øje-til-øje kontakt er bandlyst.
Hvis I tror, at I kan klare 24 timers afgiftning fra skærme – ”screen detox” – er der penge at tjene på jeres præstation.
Det amerikanske web-medie ”Reviews.org” beskæftiger sig normalt med at teste produkter til hjemmet, men har nu fået den idé at belønne folk, hvis de kan bevise, at de har holdt sig fra at kigge på skærme i et helt døgn.
Reviews.org vil udvælge et antal deltagere til eksperimentet og betale dem 100 dollars i timen for deres afsavn. Det bliver til 2.400 dollars på et døgn eller over 15.000 kroner. Det er da en fin dagsløn.
Kravet om at holde sig fra skærme er helt bogstavelig. Det gælder ikke kun tv, laptops og tablets, men også smartwatches og alle andre elektriske ting i husholdningen, der er udstyret med et display.
Mikrobølge-ovne og moderne komfurer skal dog accepteres. Deltagerne skal trods alt have noget at leve af. Skærm-detox er ikke en fysisk slankekur.
Som en ekstra bonus vil Reviews.org forære deltagerne et gavekort på 200 dollars til Amazon.
Det kan de dog ikke bruge før efter de famøse 24 timer. Normalt skal man jo gå online ved hjælp af en skærm for at købe ind på Amazon.
For at hjælpe deltagerne på vej har Reviews.org samlet et overlevelses-kit, som der nok skal blive brug for:
Kittet indeholder f.eks. forslag til at bruge en klassisk skrivemaskine i stedet for en pc, skrive på papir, bruge brætspil i stedet for video-games eller bruge blyant og pensel til at lave selv-portrætter end selfies på mobilen.
Interesserede i alt deltage i ”afgiften” skal skynde sig at udfylde en online ansøgning – på skærm. Deadline er nemlig i dag den 26. marts.
De heldige – eller uheldige – vil blive præsenteret på Reviews.org’s YouTube kanal den 29. marts….
Ingen kommentarer endnu