Ingen mobil ved bordet hos Gates

Her er Nothings øretelefoner

(Foto: Nothing)

Når man er stifter af og tidligere chef får en af verdens succesfulde mobiltelefon mærker, får man naturligvis masser af omtale, når man hopper af for at begynde for sig selv.

Det er netop, hvad der sker lige nu for kineseren Carl Pei, som tidligere stod i spidsen for OnePlus.

Han ”hoppede af” i det sene efterår, og nu begynder der langsomt at tegne sig et billede på, hvad Pei har gang i.

Det første produkt under Peis nye Nothing brand bliver et sæt trådløse øretelefoner. De skal hedde Concept 1.

Her er det første foto af Nothings øretelefoner, hvis design skal være inspireret af en god gammeldags tobakspibe.

OnePlus’ tidligere topchef Carl Pei bruger nu sine fans til at finansiere sit nye Nothing projekt. (Foto: WeChat / Gizchina)

Pei har en idé om, at gadges skal være diskrete – ikke opsigtsvækkende. Det markerer han med sine Concept 1 øretelefoner, der med deres gennemsigtige design virker alt andet end påtrængende.

Øretelefonerne skal komme på markedet til sommer. Til den tid ved vi formentlig mere om, hvad den tidligere OnePlus topmand ellers pønser på.

Han har bl.a. indgået et tæt samarbejde med svenske Teenage Engineering, der er kendt for sine farverige musik-apparater til bl.a. IKEA.

Desuden har Pei købt rettighederne på Essential navnet til smartphones. Essential var en trendy mobiltelefon fra Android medstifteren Andy Rubin, der dog aldrig fik succes med sit projekt.

Selve Nothing projektet vil Carl Pei tilsyneladende hente penge til hos sine trofaste fans fra OnePlus tiden.

Nothing har bl.a. købt patenter og rettigheder til Essential navnet. Essential var i en periode USA’s mest trendy mobiltelefon, inden selskabet gik konkurs. (Foto: WeChat / Gizchina)

I hvert fald lancerede Nothing i den forløbne uge en såkaldt ”community funding”, hvor mindst 22.000 mennesker vil investere 33 millioner dollars i projektet.På de første 54 sekunder var 1,5 million i hus.

Der er ikke tale om en børs-introduktion, men snarere ”crowd funding” for en større gruppe.

De mennesker, der har investeret i Nothing, vil sandsynligvis tjene gode penge på det, når og hvis Nothing senere skulle gå på børsen.

Ideen med at involvere fans direkte i markedsføringen var en stor succes i OnePlus’ tidlige dage.

Da skulle man inviteres for at få lov til at købe en OnePlus telefon helt ubeset. Denne taktik blev en mega succes, fordi OnePlus udviklede sig til at blive nærmest en myte, som man bare skulle have fat i….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Ingen mobil ved bordet hos Gates