De griser mest med plastik

Det ideelle hjem for unge bloggere?

(Foto: Web Stars Channel)

Pop-up paneler, cloud mønstre på gulvet, knald-farver på væggene og sammenbragt interiør.

Er det sådan, unge bloggere – undskyld influencers – lever nu om dage? En virtuel verden, som de viser frem til hundred-tusinder af følgere.

Syv unge bloggere mellem 16 og 19 år bor i disse omgivelser, der er døbt Defhouse, Det ligger i Milano og skal være Europas svar på de amerikanske ”collabs”. Det mest kendte af dem er Hype House i Los Angeles.

Det 500 kvadratmeter store bolig er designet af medie-management-firmaet Web Stars Channel (WSC). Det mener, at Defhouse er den direkte vej til at få succes som influencer på Instagram og TikTok.

(Foto: Web Stars Channel)

Hvert et hjørne af penthouse lejligheden er udformet, så de vil fremstå stærkt på skærmen i de sociale medier.

De unge bloggere behøver ikke at indrette deres baggrunde. I Defhouse kan de sætte eller lægge sig med deres kamera og mikrofon og tale løs. En ny baggrund til hver vlog udsendelse eller podcasts med billeder på.

WSC stifter Luca Casadei siger til designer-mediet ”Dezeen”, at mange unge bloggere ikke kender meget til verden uden for de sociale medier. De drømmer om at blive berømte online.

Hun understreger samtidig, at de unge, som får lov til at bo i Defhouse, skal deltage i kurser om ”virkelige” problemer som miljø, klima og Corona.

Desuden skal de lære om job-muligheder, der ligger på den anden side af de sociale mediers domæner.

 

Målet med Defhouse var at skabe en bolig, som stilistisk set skulle placere sig mellem luksus og pop.  Det hele er endt med en indretning domineret af geometriske mønstre og stærke farver.

Striber, zig zagger, trekanter, cirkler og stænk optræder på alle vægge. Bode af hvide net hænger ned fra lofterne, så de ligner skyer. Altså dem, man ser på himlen – ikke de clouds på nettet, hvor man gemmer sine data og billeder.

Alle soveværelser plus de tilhørende badeværelser er malet i ”insta-venlige” kulører og dekoreret med neon-effekter, der er formet som emojis.

Fans ønsker at følge deres idoler og forbilleder overalt, hvor de er. Soveværelser og foran spejlet I badeværelset er en selvfølge. Det samme er et kig i køle- og klædeskab.

Da den italienske influencer bolig er et stort penthouse, har den også mandshøje glasdøre ud til en stor terrasse med egen jacuzzi….

(Foto: Web Stars Channel)

(Foto: Web Stars Channel)

(Foto: Web Stars Channel)

(Foto: Web Stars Channel)

 

(Foto: Web Stars Channel)

(Foto: Web Stars Channel)

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

De griser mest med plastik