Det handler vi mest online

Eesy er TDC’s nye lavpris-selskab

(Foto: Luis Wilker Perelo WilkerNet / Pixabay)

Selvom TDC har prøvet at dysse problemet ned udadtil, har den store kundeflugt i det seneste år skabt panderynker hos mange i topledelsen hos Danmarks største telekoncern. 94.000 kunder sagt goodbye til TDC,

Nogle af TDC’s problemer var åbenlyst selvforskyldt. F.eks, da datterselskabet YouSee droppede samarbejdet med Discovery, og der dermed forsvandt flere populære kanaler fra TDC-kundernes tv-pakker. Det kostede formentlig alene 50.000 abonnenter.

De efterhånden mange teleselskaber, der tilbyder ekstremt hurtige internet forbindelser, irriterer også TDC.

Det samme gør de komplette mobiltelefon pakker, som indeholder både tale og data – og som rivaler på det danske marked har stor succes med.

TDC plejer at købe irriterende konkurrenter væk fra markedet. Det gjorde TDC bl.a. med Telmore og Hiper.

Det er disse to herrer, som skal gå i front for TDC’s nye udspil i billige mobilpakker: Direktør for TDC Nuudays digitale brands, Jens Grønlund forrest – og Eesys direktør Anders Kjær Jensen i baggrunden. (Foto: TDC)

Nu skifter telekæmpen tilsyneladende strategi. TDC har her til morgen meddelt, at man vil åbne et helt nyt lavpris mobilselskab, der skal hedde Eesy.

Navnevalget fortæller meget om det nye selskabs indhold: Enkle mobil-abonnementer med tale og data, men uden alle mulige ekstra services.

Fra begyndelsen går Eesy ud med fire abonnementer:

Det billigste er på 99 kroner om måneden, og for den pris kan man f.eks. få fri tale og 15 GB data, heraf 10 i hele Europa.

Som et introduktions-tilbud, der gælder frem til udgangen af oktober, får man dobbelt op i data. Altså 30 GB data i Danmark og 10 GB i Europa for under 100 kroner.

Efter intro-perioden bliver rytmen, at fordoblet mængde data koster 20 kroner om måneden. 60 GB 139 kroner og både fri tale og fri data 179 kr.

De sikkert mange mobilbrugere ude i Danmark, som kunne være oplagte kunder til Eeasy, har TDC hidtil ignoreret og foræret til rivalerne i markedet.

I stedet har TDC satset på komplette løsninger med tv, mobil og bredbånd via YouSee eller mobil og underholdning via Telmore.

Det er slut nu. TDC vil ud og slås på alle fronter – også på lavpris. Spændende at se, om det lykkes….

 

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Det handler vi mest online