Nu får Vespa fransk stil

Så meget tid bruger vi i sociale medier

Engang imellem må man ærgre sig over, at store internationale analyser tager lang tid at gennemføre. Normalt varer det flere måneder, inden resultaterne ligger klar.

Det er lige præcis, hvad der er sket med den glimrende ”Social” rapport fra analyse-firmaet Global Web Index. Rapporten tager pulsen på, hvordan vi bruger sociale medier verden over.

Desværre har analytikerne ikke fået perioden med Corona krise med. Rapporten handler om vores færden i sociale medier i 2019, og tallene er uden tvivl lavere end i marts til juni i år.

Her har folk været hjemsendt fra arbejde og skole og derfor brugt meget mere tid end normalt på Facebook, Instagram, TikTok eller Twitter.

(Infografik: Statista)

Never mind. Så kommer Global Web Index rapporten nok til at passe bedre fra og nu og fremover, hvor normaliteten så småt er ved at vende tilbage i verden.

Så kan vi f.eks. få bekræftet, at den gennemsnitlige internet bruger i verden tilbringer to timer og 23 minutter i sociale medier hver eneste dag.

Danmark og de fleste andre vesteuropæiske lande plus USA ligger under gennemsnittet. Vi bruger lige under to timer om dagen i sociale medier. Tidsforbruget enten fladede ud sidste år eller dalede en smule.

De mest ivrige mennesker i sociale medier finder vi i lande som Filippinerne eller Nigeria, hvor sociale medier optager fire timer af deres døgn.

Med et gennemsnit på 9.4 er de unge mellem 10 og 25 år (Generation Z) den del af befolkningen, der er medlem af flest sociale medier. (Grafik: Global Web Index)

Med et gennemsnit på 9.4 er de unge mellem 10 og 25 år (Generation Z) den del af befolkningen, der er medlem af flest sociale medier. (Grafik: Global Web Index)Forklaringen kan være, at de to lande plus mange andre i den tredje verden har yngre befolkninger, og det er altså mest unge og teenagere, som bruger adskillige timer om dagen i sociale medier.

Til gengæld ligger sociale medier langt nede på skalaen i Japan, der har en meget gammel befolkning. Kun 45 minutter om dagen gider en japaner bruge i sociale medier. Tyskland ligger også lavt med en time og et kvarter hver dag.

Danmark ligger helt i top på ét punkt i den nye rapport: 97 procent af danskerne har adgang til internet, og det er verdensrekord. Sverige kommer ind som nummer to med 96 procent, mens England, Emiraterne og Sydkorea må deres om tredjepladsen med 95….

(Indledningsfoto til artiklen: Jam Vasek / Pixabay)

 

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Nu får Vespa fransk stil