Huawei bygger hemmeligt for Kim Jong-un

OPPO vil score i Europa

Flere af de store kinesiske mobil fabrikater er ikke rigtigt rullet ind i Europa endnu – og slet ikke i lille Danmark. Det gælder f.eks. to søskende-mærker Vivo og OPPO, Meizu, Ulephone, ZTE og til dels også giganten Xiaomi.

OPPO ser nu ud til at gøre noget seriøst for at erobre Europa. Verdens sjette-største smartphone fabrikant gør det via fodbold, der tidligere har vist sig at være en fin vej til at få opmærksomhed for sin elektronik. Tænk blot på Sonys milliard-dyre reklamer for Playstation i forbindelse med Champions League og fodbold-vm.

OPPO indleder sin europæiske satsning i Spanien, hvor kineserne er gået i samarbejde med FC Barcelona. Første trin er en skræddersyet Barca telefon, som alle tilhængere af den katalonske storklub kan købe i fanshops i flere europæiske lande eller via internet.

Fra den 24. juli er den nye OPPO Reno Barcelona Edition på markedet til priser fra 899 euro. Det svarer til ca. 6.800 kroner.

Det er en meget kraftig mobil, der har fået FC Barcelonas mørkeblå og mørkerøde farver på. Telefonen har således den seneste Snapdragon processor ombord, der har 8 GB RAM og 256 GB lager at brede sig på. Skærmen er på 6,6 tommer i full HD+ kvalitet og 2.340 gange 1.080 punkter.

Styresystemet er Android 9 Pie med en modificeret ColorOS brugerflade oven på. Blandt forbedringerne er naturligvis billeder med Barcelona temaer på skærmen. Desuden har telefonen et batteri på solide 4.065 mAh og hurtig opladning. Brugerens fingeraftryk genkendes via en skanner, der ligger i selve skærmen.

Hele fire kameraer på mobilens ryg er en hovedskyder med 48 megapixelen en 13 MP ultra vidvinkel, en 8 MP dybde sensor og måske mest interessant – et af markedets første telelinser med 10 gange hybrid optisk zoom.

Billedsensoren er her på 13 megapixel. Det skulle give muligheder for at tage fine snapshops af sine fodboldhelte på banen, selvom man sidder oppe på stadion tribunen.

Selvfølgelig kommer OPPO mobilen med eksklusive Barcelona ringetoner, Barcelona Breeno speed card, Barcelona vandmærker og en FC Barcelona kalender, der løbende opdateres via telefon-nettet eller internet.

Så har man hele tiden tjek på, hvornår ens yndlingshold skal spille sine næste kampe, holder åbne trænings-sessioner, hvor publikum kan kigge med. Også opdateringer fra klubbens nyhedstjeneste sendes døgnet rundt til den nye smartphone.

Til sidst skal måske lige nævnes, at OPPO har samme ejer som verdens femte-største smartphone fabrikant Vivo og OnePlus., hvis telefoner er velkendte på det danske marked.

Måske store danske fodboldklubber a la FC København, Brøndby, OB, AGF, FC Midtjylland eller AaB skulle lade sig inspirere af FC Barcelona og fås sig en aftale på plads med en kinesisk smartphone fabrikant. Forza….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Huawei bygger hemmeligt for Kim Jong-un