Den ideelle gadget til stranden

Google og søgeresultaterne

For nylig fortalte Facebook, at man ville stramme op i de ting, som brugerne bliver præsenteret for i deres nyhedsstrøm på skærmen. Fremover vil opdateringer og indlæg fra venner og familie blive prioriteret højere end reklamer.

Hos Google har man åbenbart haft samme tanker, for nu skal søge-resultater blive mere relevante for brugerne end før. Således vil Google i fremtiden kun placere to top-resultater fra hver webside på brugerens skærm.

Ændringen sker i forbindelse med en ny opdatering af den populære Google Search, der skal give en større bredde og alsidighed i de viste søgeresultater. Desuden skal opdateringen give brugerne flere muligheder for at bestemme, hvad han eller hun vil se via nye filtre og valg-muligheder.

De første brugere, der har oplevet den nye søge-algoritme, rapporterer i de sociale medier, at begrænsningen med de to top-resultater fra samme web-side ikke altid holder i praksis. Google kan fortsat vise flere, hvis systemet finder, at de er meget relevante i forhold til den ønskede søgning.

Den nye feature er domæne-baseret. Det betyder, at den vil behandle undersider som del af en enkelt webside. Alligevel vil Google kun vise to top-resultater. Søgemaskinen vil udelukkende opfatte dem som separate sider, hvis de indeholder mange relevante svar på søgningerne….

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Den ideelle gadget til stranden