Nu skal gamere dufte bedre
I går kunne jeg fortælle, at IKEA kaster sig ude i e-sport med nyt ergonomisk korrekt tilbehør til computer-spillere. Professionelt gear, men til IKEA priser.
I dag må jeg så hellere følge op med en nyhed om, at gamere skal dufte bedre i fremtiden. Microsoft er nemlig gået i samarbejde med Unilevers Lynx brand om at markedsføre en parfume-serie til fans af Xbox spille-konsollen.
Jeg finder ikke noget bevis for, at Xbox spillere skulle have en mere udpræget kropslugt end andre mennesker, der sidder i timevis foran en skærm og river i joysticks eller trykker på spil-controllere.
Men selvfølgelig. E-sport og gaming er super-trendy for tiden. Derfor skal der kreeres specielt tøj til formålet, strømlinede stole at sidde i, energi-drinks der kan holde spillerne vågne hele natten – og nu også passende deodoranter, shampoo, shower-gel, after-shave creme osv.
Tilsyneladende regner Microsoft med, at Xbox publikummet er overvejende af hankøn. I hvert fald findes den nye Xbox duftserie fra Lynx ikke i en udgave til kvindelige game-fans.
Uden at komme til at afsløre alt for meget, må jeg hellere fortælle, at Lynx er det samme som Axe – og dét mærke kender vi jo godt fra danske supermarkeder. I lande som Kina, Australien, USA, Irland, Storbritannien og New Zealand sætter forbruger-produkt-giganter Unilever bare Lynx logoet på.
Interesserede danske Xbox freaks må nok søge efter de spille-rigtige Lynx produkter på internet. De vil nemlig i første omgang kun blive markedsført i Australien og New Zealand fra juli måned. Også, selvom Microsoft har udsendt en meddelelse om nyheden til medier i hele verden.
nyhed om Lynx Xbox til hele verden.
Den fortæller bl.a, at ”Lynx Xbox giver en frisk duft af pulserende grøn citrus med noter af kaffir lime og vinter-lemon, aromatiske bidrag af mint og salvie på en bund af klart træ og eksotisk patchouli.”
Sådan lugter en Xbox helt sikkert ikke. Hverken som ny eller godt brugt.
Ingen kommentarer endnu