For mange er gået i panik over GDPR

BMW’s nye liv på to små hjul

Der findes stadig mennesker, der går til fods fra den lokale jernbane- og s-togs-station eller vader de sidste meter fra bus-stoppestedet og til deres arbejdsplads.

Hvis det står til tech-folket og mange trend-forskere udi bylivet, vil de dog snart stille fødderne på et elektrisk løbehjul. De har allerede gjort deres indtog i mange danske byer, og de vil blive meget mere udbredte i de kommende år.

Enten som privat-ejede køretøjer, som man klapper sammen og tager med under armen i toget og i bilens bagagerum. Eller som en gadget, som man lejer på centrale steder i byerne.

BMW’s nye E-Scooter ser ret anonym ud, men den har det berømte runde logo i blåt og hvidt på. (Foto: BMW)

 

BMW har i flere år været aktiv i delebils-ordninger – ”car sharing” – som f.eks. Drivenow i Danmark. Nu går den store auto-fabrikant fra München et skridt videre og kaster sig for alvor ud i sin første elscooter.

BMW har allerede et par elektriske løbehjul på sit program, som er blevet markedsført til både børn og voksne – men mest som et legetøj. Den nye BMW E-Scooter er lige så meget tænkt som et rigtigt dagligt køretøj for pendlere, der ikke gider at slide sålerne op på deres dyre sko.

BMW E-Scooter bygges i samarbejde med Micro Mobility Systems. Den er diskret matsort og skal kunne køre beskedne 12 kilometer på en batteri-opladning, der tager to timer.

BMW har også udviklet en særlig e-scooter til små børn. (Foto: BMW)

Topfarten skal ligge på mellem 20 og 25 kilometer i timen – afhængig af færdselsreglerne i den by eller det land, som BMW el-løbehjulet bliver solgt. Det vejer ni kilo og kan foldes sammen til at fylde ganske lidt.

E-Scooter får desuden for- og baglys integreret i stellet. Desuden er den forsynet med to separate bremse-systemer. Og naturligvis bærer den BMW’s berømte logo i blåt og hvidt.

Ligesom BMW’s personbiler og motorcykler bliver E-scooteren næppe hvermands-eje. Nyheden skal sælges gennem udvalgte BMW forhandlere i Europa og koste fra 799 euro. Det er ca. 6.000 kroner….

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

For mange er gået i panik over GDPR