Smart tilbehør til den travle laptop bruger

Snapchat løber spil-vejen

Lige nu ser computer- og mobilspil ud til at være det eneste saliggørende for it-industrien. Apps bølgen er lidt på retur og bliver afløst af games. Bakket dygtigt op af esport events og turneringer, der samler lige så mange mennesker på tilskuer pladserne og foran tv-skærmene som store fodboldkampe.

Hvor vigtig den nye trend er for tech-verdenen kan bl.a. ses på antallet af nye spil-fokuserede smartphones, som er dukket op på det seneste.

Desuden har først Google med sin nye Stadia online platform og et par dage efter Apple med sin Arcade service markeret, at spil er vejen, der skal følges i den kommende tid.

Derfor kommer det næppe som en overraskelse, at det sociale medie Snapchat nu helt officielt har lanceret en spil platform. Meget oplagt hedder den Snap Games.

Fra begyndelsen er udvalget af Snapchat games begrænset, men mange spillere kan være online på samme tid og enten kæmpe sammen eller mod hinanden i ”real time”.

De seks første spil, som vil være tilgængelige for alle Snapchat brugere i løbet af et par dage fra nu, er ”Bitmoji Party”, ”Tiny Royale”, ”Snake Squad”, ”C.A.T.S. Drifts Race”, ”Zombie Rescue Squad” og ”Alphabear Hustle.”

Snap Games kan åbnes direkte fra Chat bjælken i det sociale medie. Det er ikke nødvendigt at downloade ekstra apps og foretage installationer på sin mobiltelefon eller pc.

Snapchat brugere kan hele tiden se på skærmen, hvilke venner de spiller med. De kan sende beskeder til dem via chatten eller sågar tale ”live” med dem under spillet.

Snapchat har haft et par svage år, efter at det billed-fokuserede sociale medie buldrede frem hos især teenagere, der var trætte af Facebook.

Modsat Facebook, Instagram, Messenger og WhatsApp har Snapchat dog ikke formået at holde skruen i vandet og levere fremgang i antallet af brugere.

Snappen ligger fortsat på ca. 300 millioner månedlige brugere på verdensbasis og 186 mio. daglige. Til sammenligning har Facebook efterhånden har over 2,32 milliarder brugere om måneden, mens 1,15 mia. besøger verdens største sociale medie mindst én gang om dagen.

Snap Games skal give en ny saltvands-indsprøjtning. Den nye platform har sin fordel i, at den er meget nem at gå til og ikke kræver et ekstra abonnement som Googles og Apples nye udspil. På den anden side har Snap slet ikke de samme muskler at markedsføre Games med som sine store rivaler….

 

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Smart tilbehør til den travle laptop bruger