Tivoli i sommer humør
Vi kender begreberne sommer-musik og solskins-pop, der skal gøre os ekstra glade og smilende i den varme årstid – hvis den ellers dukker op det sted, man befinder sig. Det har vi ikke ligefrem været forvænt med i Danmark i de seneste par år.
Måske det hjælper en smule, hvis vi skifter farve på stereo anlægget. Lidt ligesom vi lægger de tykke sokker i skuffen, flytter forede frakker til klædeskabet og mere optimistisk tager shorts, badetøj og poloshirts frem fra gemmerne.
Amerikanske Tivoli Audio har skabt sig et navn på at bygge radioer, der ser anderledes ud end gennemsnittet. Også kvalitetsmæssigt ligger Tivolis produkter højt på Hi-Fi skalaerne. Nogle af tingene er ligefrem kunst, hævder fabrikanten – og sælger dem følgelig i særlige udgaver i en Art Collection.
Knap så ambitiøse, men til gengæld med gode chancer for at blive bestseller er Tivoli Audios nye sommer- og forårs-udgaver af de populære PAL radioer. De er små, trådløse, bærbare og nu også solskinsglade i kulørerne.
De tre nye farver Anis Flower, Lucite Green og Deep Ocean turkis fås til både PAL højttalerne i standard Bluetooth versionen og i boksene, der også fungerer som en DAB+ radio. De udstilles første gang på Salone del Mobile udstillingen i Milano, som åbner i dag – og man kan forudbestille dem fra maj.
Prisen vil være den samme som de normale PAL radioer fra Tivoli Audio. De koster 1.699 med FM radio og 1.999 kroner med FM og DAB+ på det danske marked. Her stiller de tre forårskåde nyheder sig ved siden af søskende, der i forvejen fås i kulørerne sort, rød, blå og hvid.
Ligesom danske Bang & Olufsen forsøger Tivoli Audio at give deres lydprodukter en ekstra dimension. De skal ikke kun aflevere musik i så god lydkvalitet som muligt. De skal også være udtryk for livskvalitet og stil.
Tivoli Audio har derfor flere gange produceret Limited Editions af sine radioer i samarbejde med bl.a. bilfabrikanten Fiat, modemærket Coach og de italienske møbel-specialister fra Cappelini.
Ingen kommentarer endnu