Se Snappens nye 3D effekter

Hvor er mærket vigtigst?

Har I nogensinde spekuleret på, hvorfor I har en iPhone fra Apple? Det har de fleste danskere. Eller måske en mobil fra Samsung eller Huawei?

Det er, fordi I er mærkevare-dyr – og fordi det i dag er langt vigtigere at have den rigtige smartphone end at gå med sneakers fra Nike eller Adidas, spise på McDonald’s eller Burger King eller drikke Coke eller Pepsi.

Tidligere tiders rivalisering indenfor f.eks. fødevarer, ølmærker, sodavand, parfume eller for den sags skyld bilfabrikanter er åbenbart ikke så fremtrædende mere. I hvert fald ikke hos forbrugerne selv. Ifølge analysefirmaet Statista står det helt store mærkevare-slag i dag blandt mobiltelefonerne.

Hele 63 pct. køber ind efter, hvilket logo der star på ens nye smartphone. Det e vigtigere end, om mobilen faktisk er den bedste til prisen.

Mærket er også det vigtigste for lidt over halvdelen af forbrugerne, når de køber nyt kluns eller nye sko (52 pct). Brandet har også stor betydning i valg af tv og Hi-Fi (48 pct), eller man planlægger at investere i en ny bil, motorcykel eller cykel (47 pct).

Sodavand er helt nede på 42 pct, hvilket nok er lidt overraskende. Coca-Cola og Pepsi bruger ellers formuer på reklamer, sponsorater og kampagner i sociale medier for at positionere sig som det coole og trendy mærke.

Øl, vin og spiritus ligger endnu længere nede på listen i Statistas Global Consumer Survey 2018. Kun 36 pct. af de amerikanske konsumenter siger, at de køber sprut efter mærke….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Se Snappens nye 3D effekter