Klassisk ur med nye ideer

Musik med det rette look

Millioner af mennesker streamer hver dag musik fra Spotify. En ofte entusiastisk kundegruppe, der må være oplagt at sælge flere produkter til.

Det er netop, hvad Spotify vil gøre fremover. Ud over moderigtige t-shirts med f.eks. popstjernernes portrætter på vil de svenske musik-specialister nu også tilbyde kosmetik og make-up.

Og ikke bare almindelige cremer, eyelinere, læbestifter osv. Næh ideen er, at Spotify brugerne kan komme til at ligne deres idoler ved at bruge præcist den samme kosmetik som dem.

Der er uden tvivl et marked for den slags merchandise. Ikke mindst hos teenage piger. Måske Spotify ligefrem ender med at blive en ”multi platform”, der sælger komplette kollektioner af kluns og makeup fra de kendte kunstnere.

Den første kosmetik-linie kommer fra den amerikanske teenage popsanger Maggie Lindemann, der samarbejder med make-up mærket Pat McGrath Labs. Via Spotify kan man købe læbestift, øjenting og lignende, så man får det rigtige ”look”.

Mange af de helt store stjerner som f.eks. Rihanna eller Kardashian søstrene sælger allerede tøj og kosmetik til deres fans online, så Spotifys nye skaktræk er vel bare logisk. Især når det giver ekstra penge i kassen og tilbyder kosmetik firmaerne en ny salgskanal.

Om Spotify så vil gå Matas, Magasin og Nemlig direkte i bedene, må tiden vise. Måske vi en dag vil opleve Matas Music streaming som svar….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Klassisk ur med nye ideer