Hvem bruger data mest på mobilen?

Nu følger LinkedIn den sociale mode

For de fleste mennesker er LinkedIn synonymt med at søge jobs, et generelt mere kedeligt ind end f.eks. Facebook – og til stor irritation for mange LinkedIn brugere – forfærdeligt mange emails og notifikationer i sin mail indboks.

LinkedIns næste initiativ for at begynde at tjene penge bliver næppe mere populært hos brugerne. Linkedin vil nemlig begynde at sælge video reklamer, der starter automatisk i brugernes nyhedsstrøm. Den gode nyhed er, at videoerne vil være uden lyd, medmindre man ligefrem be’r om at høre reklamerne.

LinkedIn, der i dag ejes af Microsoft, har været noget sløvere end (teoretiske) konkurrenter som Facebook, Twitter, Instagram, Tumblr osv til at følge de nye trends.

LinkedIn opdagede sent, hvor vigtigt video er i dag.

Linkedin indførte således først video sidste år – og da kun videoklip fra såkaldte ”influencers”. VIP-personer, der tiltrækker mange følgere i det sociale medie.

I mellemtiden har Linkedin tilføjet et værktøj til video-produktion, der tillader brugerne at optage og distribuere små klips via deres profil.

LinkedIns marketingfolk har opdaget – hvad de fleste af os godt vidste – nemlig at video indlæg ses og deles meget oftere end rene tekst meddelelser. Hos LinkedIn er det 20 gange mere.

Facebook gruppen med Instagram, Messenger, WhatsApp og Facebook er langt mere fremme i skoene, når det gælder video. Om man kan li’ video eller ej. Hos Instagram er video helt uundværlig.

Facebooks helt store satsning på at holde sit (enorme) publikum er video. Enten ved at give brugerne mulighed for at lave og poste egne videoer, sende ”live” videoer fra spændende ting, man oplever – eller ganske enkelt at tilbyde tv-shows med kendte kunstnere, sport, koncerter osv.

Levende biller er the king.

LinkedIn erkender da også, at videoer og video reklamer er et ”must have” for det sociale medie for professionelle brugere.

Linkedin tester i øjeblikket video reklamerne på en afgrænset gruppe af brugere. Det plejer at betyde, at det også snart kommer ud til alle os andre….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Hvem bruger data mest på mobilen?