Fra iPad til iTheatre

Notifikationer er det vigtigste på uret

Da Apple præsenterede sit Watch i 2015, regnede mange med, at vi her så den stuuuure ting efter smartphonen. Det holdt ikke helt stik.

Ganske vist sælger især Apple mange millioner smart-ure om året, men den store udbredelse har de ikke fået endnu. Måske fordi de fleste folk kun bruger et armbånds-ur til at se klokken på.

Det amerikanske analyse bureau NPD Group har sat sig for at finde ud af, hvad smartwatch brugerne så i virkeligheden bruger deres avancerede dims på håndleddet til. Ud over at vise den frem.

Halvdelen bruger uret til sms og notifikationer – f.eks. fra kalenderen, at der er kommet en email, eller at nogen har kommenteret ens Facebook og Twitter indlæg.

Det er den mest populære smartwatch anvendelse – med fitness formål som ”activity tracking” kommer ind på en lige så klar andenplads. Kun hver fjerde bruger deres ur til at tale i telefon i.

Ifølge NPD Group ejer ni procent af USA’s forbrugere over 17 år et smartwatch. Det er ganske mange, når man tænker på, at en del analytikere har kaldt de ”kloge” ure for et flop….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Fra iPad til iTheatre