Dette ur kan give fuld ”Satisfaction”

Stor succes for Facebook Live

Hvis der har været en trend, der har præget de sociale medier her i 2016 – så har det været den stærkere satsning på video. Og især ”live” streaming.

Selve funktionen har været kendt i flere år via mindre billed-tjenester som f.eks. Periscope, men det er Facebook, som har gjort live streaming til hvermands eje.

Det ser da også ud, som om Facebook har fået godt fat med sin Live feature. Jeg kender adskillige, der bruger den – og nu viser en analyse, at hver femte Facebook bruger ser Facebook Live udsendelser.

facebook-live-grafik-5

Sjovt nok er det ifølge Global Web Index ikke den yngste aldersgruppe, der ser Facebook Live mest. Det er mennesker mellem 25 og 44 år.

Når man tænker på, hvor stort et antal brugere Facebook har på verdensbasis, må det betyde, at omkring 350 millioner mennesker kigger live streams. I hvert fald teoretisk.

Live er blot et af flere Facebook satsninger på video, og det ser ud til at ramme bingo for Mark Zuckerberg og company.

facebook-live-grafik-4

Facebook har en ambition om at blive lige så stor på video som YouTube fra konkurrenten Google.

Det lykkes nok ikke, når det gælder visning af professionelt fremstillede videoer eller færdige optagelser af privatfolks tåbeligheder, babyer og kæledyr.

Omvendt kan Facebook uden tvivl erobre et meget stort publikum, der godt kan li´at se video live. Det minder jo om direkte tv, som folk optager selv – med smartphones som det mest udbredte kamera.

Facebooks konkurrenter står ikke stille. Flere og flere sociale medier er på vej med live streaming….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Dette ur kan give fuld ”Satisfaction”