EU putter millioner i bedre kaffemaskiner til os allesammen

Reklamer i søgemaskiner er den store pengemaskine

I de kommende år vil vi se langt flere annoncer i sociale medier og integreret i videoer, viser ny analyse.

Vi støder på reklamer overalt på internet. Ligegyldigt om vi går online fra pc’en, en tablet eller en smartphone.

Nogle af os forsøger at dæmme op for den værste bølge af reklamer ved hjælp af ad blocker software, men helt slipper man ikke for dem.

Og hvorfor også? Reklamerne er med til at finansiere, at mediehusene kan levere gode historier og varme nyheder på vores skærme. Skribenterne skal jo have løn.

Hvor vigtige digitale reklamer er blevet i verden, ses klart i denne nye infografik. Vi taler om billioner af kroner om året.

digitale reklamer i de næste fem år grafik 2

Måske er det lidt overraskende for nogle, at reklamer på søgemaskiner som f.eks. Google er den største pengemaskine i digital markedsføring.

Over 90 mia. USD – ca. 616 milliarderkroner – omsættes der i år på søgemaskine reklamer. Om fem år vil det være 968 milliarder kroner  (142,5 mia. USD).

Banner reklamer kommer på andenpladsen med en anslået global omsætning på knap 296 milliarder kroner (43,5 mia. USD). Også her vil der være en stærk vækst i de kommende år.

Analytikerne fra Statista forventer, at det digitale reklame marked vil vokse årligt med 10,9 pct. frem til 2021. Den største fremgang kommer til at ligge i sociale medier og i video reklamer….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

EU putter millioner i bedre kaffemaskiner til os allesammen